FANDOM

欲查看 《植物大战僵尸:全明星》中的版本,参见 海盗船长僵尸(全明星)

Plants vs. Zombies 2

海盗船长僵尸
(英文名: Template:Translate})

Pirate Captain Zombie2
他的鹦鹉会带走你的植物然后返回到他身上。
图鉴内数据
耐久度 Protected
移动速度 Stiff
特点 僵尸鹦鹉会偷走植物。
游戏内数据
弱点 Iceberg Lettuce2 Kernel-pult2 Chili Bean2 Stunion2

24px (清除鹦鹉)

First seen Pirate Seas - Day 9
海盗船长僵尸不是真正的船长。他的干洗衣服和别人的混在一起了,但他觉得戴上眼罩看起来很酷。另外,鹦鹉已经知道自己的名字了,所以它就跟着他走了。

海盗船长僵尸是《植物大战僵尸2》海盗港湾中登场的第九个僵尸。它的韧性比路障僵尸稍弱,携带一只僵尸鹦鹉。他会在登场2.5秒后释放这只鹦鹉,随机偷取玩家的一株植物。如果不尽快击杀海盗船长僵尸或者他的鹦鹉,鹦鹉就会回来偷另一株植物。

描述

海盗船长僵尸戴着一顶中间破损的黑色海盗帽,他的僵尸鹦鹉坐在里面。帽子有橙色衬里,左边是一条破烂的绿色羽毛。他穿着一条带有白色衬里的红色头巾,右耳戴着金色耳环,左眼戴着刻有“X”字样的黑色眼罩。海盗船长僵尸还有一副银色的大胡子,两颗金牙,三颗普通的牙齿,右上方有一颗几乎看不见的牙齿。他穿着一件白色衬里的蓝领衬衫。在他的左肩上有一个红色的方形图案。此外,他的左臂弯曲,露出手腕的骨头。他的手腕上有一条橙色的内衬,呈倒v形,左手无名指上戴着一个金戒指,右手上戴着一个钩子。他系了一条带橙色扣的皮带。海盗船长僵尸穿着红色的裤子,上面有粉红色的衬里,最后他的鞋子上有橙色的衬里。

总览

Pirate Captain Zombie absorbs exactly 540 damage per shot. His appearance changes upon absorbing 270 damage per shot before dying at 540 damage per shot.

遭遇

玩家的家皮纳塔派对

海盗港湾: 第 9, 13, 14, 17, 24, 25, 26, 27, 28, 33, 34, 35日 以及 死者的赃物

黑暗时代:史诗任务“拯救黄金蓓蕾” - Step 5

巨浪海滩:皮纳塔派对

失落之城: "Aloe, Salut!" Epic Quest - Step 4 (portal only)

现代年华: 第 1, 28, 32, 35, 44, 日 以及 Highway to the Danger Room (portal only)

Battlez: Explode-O-Nut's All-Out Tournament

战略

Treat this zombie as you would a Conehead Pirate but with the ability to instantly kill your plants. This zombie also walks slower, and is more likely to hide in crowds of zombies. The parrot has nearly the same health as the zombie himself, so it is better to just kill the zombie quickly, as it will kill the parrot too, provided the parrot is still sitting on him. Use Kernel-pults or Shrinking Violet to instantly kill the parrot or a Blover or Hurrikale to blow it away. Then, go for the zombie, as without his parrot, he is basically the same as a Conehead Pirate without armor. Most defenses can repel these zombies, but always beware of his parrot's stealing abilities. It is also worth noting that, no matter how many plants the parrot has already stolen, it can always steal more. This makes it similar to Wizard Zombies and Octo Zombies, as it can instantly kill all of your plants from a safe distance.

Pirate Captain Zombie is at his deadliest level when in Save Our Seeds levels. Unlike Wizard or Octo Zombie's instant disabling abilities, his parrot stealing the plant does count as losing it. If his parrot steals the endangered plant (and it usually does, since the endangered plants tend to be placed close to the front of the lawn), it will instantly end your game. To prevent this, bring Blover, boosted Kernel-pult, or boosted Shrinking Violet to instantly kill Zombie Parrots attempting to abduct endangered plants.

A cheap and fast way to stop the Pirate Captain Zombie is to use the Iceberg Lettuce to freeze the captain. This prevents the parrot from being released to abduct a plant. The player can also use Spring Bean to instantly defeat him in Pirate Seas.

Beware that this zombie, unlike Wizard Zombie or Octo Zombie, can use his parrot, even when off-screen. Also note that if the parrot is already in the air, killing the captain will not stop the parrot from stealing a plant.

事典

  • 如果玩家在鹦鹉飞去偷一株植物之前杀死了海盗船长僵尸,他们将获得“叛变成就
  • 虽然僵尸鹦鹉知道自己的名字,但海盗队长僵尸的名字却从未被提及。
  • 当海盗船长僵尸正要吃掉一株植物时,他会挥动他的钩子。
  • 海盗船长僵尸和弄臣僵尸都有相同的健康状况。
  • 《植物大战僵尸:花园战争2》中的 Captain Deadbeard 和海盗船长僵尸长得很像。
  • His Travel Log quest jokes on his captain status in his name.
  • 在海盗港湾-第30日有一个罕见的错误:当玩家击杀海盗船长僵尸后,他的尸体仍然继续前行直至经过割草机,但并不会导致通关失败。
    • 这个错误在这个视频 28:42 到 29:15之间。
      • 注意,电击蓝莓试图攻击它,但它们的雷雨云会立即消散。

See also

· ·
僵尸
《植物大战僵尸》中的僵尸
白天 普通僵尸 · 旗帜僵尸 · 路障僵尸 · 撑杆僵尸 · 铁桶僵尸
黑夜 读报僵尸 · 铁网门僵尸 · 橄榄球僵尸 · 舞者僵尸 · 伴舞僵尸
泳池 鸭子泳圈僵尸 · 潜水僵尸 · 雪橇车僵尸 · 僵尸雪橇队 · 海豚骑士僵尸
迷雾 玩偶匣僵尸 · 气球僵尸 · 矿工僵尸 · 蹦蹦僵尸 · 僵尸雪人
屋顶 飞贼僵尸 · 梯子僵尸 · 投石车僵尸 · 巨人僵尸 · 小鬼僵尸 · 僵尸博士
植物僵尸 豌豆射手僵尸 · 坚果墙僵尸 · 窝瓜僵尸 · 高坚果僵尸 · 火爆辣椒僵尸 · 机枪射手僵尸
其他 暴走巨人僵尸 · 暴走橄榄球僵尸
《植物大战僵尸2》中的僵尸
玩家的房子 普通僵尸 · 旗帜僵尸 · 路障僵尸 · 铁桶僵尸 · 小鬼 · 花瓶巨人僵尸
神秘埃及 太阳神僵尸 · 骆驼僵尸队 · 探险家僵尸 · 造墓者僵尸 · 法老僵尸 · 狮面终结者 · 火光僵尸 · 金字塔僵尸
海盗港湾 盗寇僵尸 · 海鸥僵尸 · 滚桶僵尸 · 小鬼加农炮 · 海盗船长僵尸 · 僵尸鹦鹉 · 甲板漫步者
狂野西部 探矿者僵尸 · 钢琴家僵尸 · 斗篷僵尸 · 鸡牧人僵尸 · 僵尸鸡 · 僵尸公牛 · 牛车狂战者
极寒冰窟 猎人僵尸 · 渡渡鸟骑手僵尸 · 藏鼬僵尸 · 僵尸鼬鼠 · 机械象牙王
遗落古城 失落飞行员僵尸 · 发掘僵尸 · 阳伞僵尸 · 巨蜓僵尸 · 搬运工小鬼 · 遗物收藏家 · 绿松石头骨僵尸 · 航空吊篮
遥远未来 喷射器僵尸 · 屏障僵尸 · 机械路障僵尸 · 3000型劲舞机 · 迪斯科喷射器僵尸 · 机械橄榄球僵尸 · 僵尸未来机
黑暗时代 骑士僵尸 · 弄臣僵尸 · 僵尸国王 · 机械黑龙
遗落古城 庞克僵尸 · 闪烁僵尸 · 饶舌僵尸 · 霹雳舞僵尸 · 游戏机僵尸 · 8位元僵尸 · 收录机僵尸 · 狂乱演奏舞台
侏罗纪泥潭 化石头骨僵尸 · 侏罗纪蛮人 · 电子僵龙
巨浪沙滩 潜水僵尸 · 冲浪僵尸 · 垂钓僵尸 · 章鱼僵尸 · 机械鲨潜艇
现代年华 读报僵尸 · 气球僵尸 · 全明星僵尸 · 球迷小鬼
</noinclude>